Jag har bestämt mig!

Jaa, nu har jag bestämt mig!  Jag vet vad jag ska göra för kaka till mammas födelsedagsfika idag :)  
Sen om den blir så lyckad,det är ju en annan femma. Men jag ska iallafall försöka mig på att göra
Tarte Tatin au Ananas!

Ska dock, tyvärr, inte göra egen smördeg. Har varken tid till det, eller ork om den inte blir bra. För då är jag ju körd liksom. Och sen har jag två recept. Antingen så gör jag kakan i pajform, som det står i ett av recepten. För det blir ju lättast för mig i och med att jag inte har nån passande gjutjärnspanna. Eller så sliter jag av handtaget på min gamla panna och gör kakan som den ska göra.
Sen har jag tänkt dränka ananasen i cointreau med. Vet inte riktigt hur än, kanske i en sockerlag. Och sen.. vet jag inte hur väl ananas och cointreau passar ihop, men vi får se :) Eller om jag tar nåt annat på systemet!
 
Så iallafall, håll tummarna för att detta blir ok. Jag hoppas det :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0