Sleepless

Och nej, detta kommer inte bli nåt jag-kan-inte-sova-för-livet-suger-inlägg.
Inte alls faktiskt, även om man nog kunde tro det kanske :) Snarare tvärtom.

Jag är väldigt glad. Lite rädd, men glad.
Varför är jag rädd då? Jo för att jag inte kan förutse framtiden. Jag vet inte hur det kommer bli, men jag ska lägga ner hela min själ på att försöka få det bra. För jag vet att det går! Det krävs bara lite ansträngning.

Jag vet att jag är lat, och tar väldigt lätt på de flesta sakerna. Jag är inte den som anstränger mig i onödan. På gott och ont såklart. Mest ont kanske.. Men å andra sidan, om man bortser från att det är jävligt dumt att vara lat med skolarbetet, vad har jag nånsin haft som varit viktigt att kämpa för? Viktigt på riktigt liksom. Ser jag tillbaka på mitt liv, på hur heartbroken jag var efter mitt x, hur jag tog att jag fick gå från jobbet (haha nej inte bara jag fick inte sparken, det var arbetsbrist), hur jag behandlade min kropp under tiden i uppsala (lets be honest-det var inte direkt hälsosamt)...
Vilken av de sakerna är viktiga nu? Vad bryr jag mig om det nu? Ingenting.

Men jag vet att om jag inte kämpar för detta så kommer jag ångra det för all framtid. Så jag är så otroligt glad, nästan så jag vill kalla det tacksam, att jag ens får chansen att kämpa för detta. Chansen att försöka!

Så för första gången känns det viktigt att anstränga mig. Jag vet att jag nog sagt sånthär innan, antagligen om skolan då. Och det är såklart sant. Skolan är viktig, och jag kommer klara det. No doubt about it egentligen. Krävs bara skärpning. Men det känns inte alls lika vitalt som detta. Jag MÅSTE klara skolan, misstolka mig inte. Men detta är annorlunda ändå!
Detta är för lyckans skull. För framtiden. För en lycklig framtid.
Skolan är mest för en nödvändig framtid.
Om man nu måste försöka put labels to it.

Hursomhelst, nu bara babblar jag. Men jag var tvungen att skriva av mig lite.
Och för en gångs skull så var det inget negativt. Alls. Bara... beslutsamhet.

Det är en sak jag inte haft innan.

Bilden har inget med texten att göra, men Spliff var så söt bara. Och nästa bild - den är från vår hetsätardag förra året. Eller var det i våras?! Anyhow, jag hade ätit såå mycket, och spände ut magen. Klänningen gjorde susen. Haha, höggravid typ.


Sen, anledningen till varför jag är vaken.. Haha ja jag kan inte sova bara. Sov så rastlöst när jag väl sov så tänkte kolla fb och skit och sen försöka igen. Slutade med att jag legat uppe typ 1.5 timme och inte gjort nåt vettigt :P

Godnatt bloggisen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0