Jag är en metallget

Mmm, såhär inpå småtimmarna så har jag fått reda på att jag enligt kinesiska kalendariet är en metallget. Alltså jag är född i getens år och i elementet metall.

Kollade lite och har kommit fram till följande:

"Grundläggande egenskaper

Kreativ, snäll, problemfri, känslosam, kärleksfull, generös, god smak, kontnärlig, charmig, sympatisk

Mindre bra egenskaper

Getter är trevliga människor och de försöker alltid hitta det bästa hos människor - även sig själva. Getter lever i nuet och försöker göra det bästa av situationen. Getter är de mest kreativa och uttrycksfulla av alla tecken i den kinesiska zodiaken.

Bästa partner
tiger, hund och får

Sämre partner
råtta, oxe och gris."

"De fem elementen

Guld Beslutsam, självständig, stark, målmedveten, kraftfull, dygdfull, krävande.

Guldmänniskor uppskattar det ljuva livet och vad det har att erbjuda i form av lyx, komfort och frihet. Andra ser upp till de kommenderande och självsäkra guldmänniskorna. Guldmänniskor kan vara krävande, både mot sig själva och andra.

Vatten Stark, charmig, kreativ, diplomatisk, intuitiv, problemfri, förstående, lugn, passiv.

Vattenmänniskor är bra på att övertyga andra utan att de riktigt förstår det. Vattenmänniskor har en speciell förmåga att få alla att känna sig speciella och uppskatta vars och ens talanger. Dessa egenskaper kan ibland bli allt för starka så att vattenmänniskan riskerar att stöpas i andras form.

Trä Systematisk, solid, passiv, omtänksam, generös,

Trämänniskor växer mer åldern. Trämänniskor försöker hitta chanser att allt de tar sig för ska kunna växa och förnyas. Trämänniskor är medkännande och generösa vänner.

Eld Charmig, impulsiv, entusiastisk, energisk, dynamisk, självsäker, känslosam, målmedveten.

Eldmänniskor är naturliga ledare som inspirerar andra i arbetet genom alla nya idéer och smarta lösningar.

Jord Klok, beslutsam, lugn, förståndig, försiktig, driftig, moralisk, logisk, tålmodig.

Jordmänniskor planerar gärna livet i detalj. Jordmänniskor är disiplinerade vilket renderar respekt hos andra. Behovet att kontrollera allt kan orsaka rädsla för det okända."


Och här i det sista skulle jag väl då tillhöra guld.. Antar jag. Även om jag mer trodde det skulle vara eld haha. Och om jag nu ska vara tillsammans med en tiger, hund eller får så ska denne alltså vara född

Hund - 1982-01-25 - 1983-02-12 eller 1994-02-10 - 1995-01-30
Får - ...finns för fan inget fårets år??
Tiger - 1986-02-09 - 1987-01-28

Äsch vem fan bryr sig :P


jag och min livspartner..?

Nu borde jag VERKLIGEN sova för klockan är 05,13... Men lyssnar på musik och det är så bra så vill inte stänga av. Kan ju bara fortsätta ha den på men är lite orolig för att trassla in mig i sladden till lurarna som jag måste ha för att päronen sover. Eller ja, typ. Har ingen lust att vakna av att jag håller på att strypa mig själv :P

Vill åka någonstans nu. Och så vill jag bo själv (inte betala för det dock haha). Vore så himla skönt att få göra PRECIS som man vill. Inte för att det skulle funka i längden. Det förstår väl jag med. Men ändåå..

Förresten, idag fyller jag 7215 dagar. Grattis till mig.

hejdå :'D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0