att älska tills döden skiljer oss åt?

Det här med att dö för den man älskar. Finns det verkligen någon som skulle göra det? Finns det människor som hyser sådana känslor för någon annan att de skulle offra sig själva för att den skulle överleva? Att döda för den man älskar är något helt annat i min mening. Jag tror att det är mycket lättare. Iallafall skulle det vara det för mig. Tror jag. Jag kanske är en egoist. Men jag tror inte jag skulle vara beredd att dö för att någon annan skulle leva. Inte som det är just nu iallafall. Självklart måste det ju vara en väldigt speciell situation för att ett scenario då denna frågan ens ska vara aktuell ska uppkomma. Men det är ganska roligt att fundera över det. Liksom - vem ska ha rollen som Jack i Titanic? Vem ska ligga i vatten, hålla den man älskar (självklart inte nödvändigtvis en älskare) i handen och riskera att frysa ihjäl för att den älskade ska överleva? Vem ska ta den sista fallskärmen när planet är på väg att krascha? Finns det någon som man skulle säga "ta min, du måste överleva, jag älskar dig" till? Det kanske är jag som har problem med att älska, men jag kan inte komma på en enda situation jag skulle göra det. Jag skulle nog inte "tränga mig före" resten så att säga. Men skulle den sista fallskärmen stå till mitt förfogande skulle jag ta den. Jag skulle inte överväga att ge bort den. Tror jag inte... Det har funnits en person i mitt liv jag nog skulle gjort det för. Varje dag. Men det var då det. Förnuftet är återtaget nu... Nog med konstiga, filosofiska tankar för inatt. Ska upp om 4,5 timmar och söka jobb. Har ett ställe jag vill jobba på, hihi. Världens mest awkward läge men det hade varit kul. Gunaatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0