Fotboll!

Jag är sur över en sak - jag har gjort tre mobilblogginlägg. Som inte kommit upp! :( Men men.. kan väl skriva om sakerna i och för sig men det blir ju inte riktigt samma sak.
Well well. Till fotbollen :D

United vann med 2-1 mot Chelsea idag :D
Jag är happyface som 25 och nu finns det inget annat i min värld som kan stoppa mitt älskade Manchester United från att ta sitt 19:e(!!!) ligaguld. De blir historiska då. Tjoho! :)

Och det började så otroligt bra med att Chicharito gjorde mål redan efter 37 sekunder. Snacka om att man blev ännu mer taggad då eller.
Sen gjorde min man, Nemanja Vidic, 2-0 på nick i 23e minuten. Awesome.
Och sen att han är fett snygg skadar ju inte alltså.

Sen reducerade iofs Chelsea i typ 69e minuten eller något sådant, men sen kom de inte närmare. Nu behöver United bara ett poäng på de två nästkommande matcherna för att vinna ligan. Och matcherna är mot Blackpool och Blackburn (har jag för mig..?) så det borde inte vara några problem.

AAAAH jag är så glad. Älskade Manchester United!

Firar med en finfin sång:


"You've got to hear the masses sing with pride - United! Man United!
We're the boys in the red and we're on our way to Wemberly!
Wemberly, Wemberly!
We're the famous Man United and we're going to Wemberly!
Wemberly, Wemberly!"

Världens bästa fotbollslag <3



Och såklart - världens bästa coach. Sir Alex Ferguson. Vilken helt otrolig jävla underbar gammal gubbe :P Han leder United till titel efter titel och man slutar aldrig förundras. När han slutar vet jag inte vad som händer haha, so let's hope that's far away.
För övrigt spelar Gary Neville sin sista match någonsin i karriären den 23e Maj. Jag är sjukt sugen på att åka och kolla. Visst, det är mot Juventus och det kommer säkert inte vara utsålt. Men ändå, skulle det inte vara underbart?! Jo.
Fast.. jag väntar nog till nästa säsong. Då jävlar ska jag skrika mig hes av alla sånger och ramsor som ska hjälpa United till en trepoängare. Åh..

puss.


Kommentarer
Ellinor Af Silveroth

Fotbollstönt! ;P

2011-05-10 @ 11:34:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0