Ny bäddmadrass i sängen och jag ser den vä...

Ny bäddmadrass i sängen och jag ser den väldigt klara månen på den väldigt mörka himlen genom mitt fönster. Åh, nu trivs jag! Skulle kunna ligga såhär hur länge som helst. Låta mig, i fantasin, fara iväg till månen. Hoppa runt i tyndlösheten och känna mig fri. Vill inte återvända till verkligheten. Vill inte in i drömmarnas värld heller. Vill ligga här. Leva. Vinka till gubben på månen. Leva i fantasin. Vill inte känna att gravitationen drar mig tillbaka vill marken. Men jag måste ner på marken, måste leva i verkligheten. Men inte än. Nu far jag iväg vill månen; jag och gubben däruppe har lite att diskutera.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0