Midsommarafton

Yes, idag är det midsommarafton: solen skiner, fåglarna kvittrar och första bärsen är öppnad!
Nej, det där var bara ljug. Ingen bärs (alltså, vem fan använder det ordet seriöst?) är öppnad, solen skiner inte och jag hör inte om fåglarna kvittrar för jag lyssnar på musik med lurar.

Sitter och läser alla bloggar jag bara kan komma på att jag är lite intresserad av. Som den bloggtorsken jag är,  haha.. Men en blogg jag läser varje dag (annars läser jag liksom tillbaka till där jag vad sist..) är Kissies.se. Sveriges största blogg alltså. Innan jag läste hennes, alltså Alexandra Nilsson, blogg första gången lyssnade jag på alla andra om att den var dålig och hon var så konstig och hon photoshopade alla sina bilder och hon var så fuloch hon provocerade bara osv osv osv. Ja ni fattar. Men sen jag började läsa den (det är faktiskt ett tag nu) så.. vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men hon verkar ha utvecklats. Till det bättre! Dessutom ÄR hon snyggare nu än innan :) Visst, hon skriver saker som jag kanske inte håller med om, hon kanske inte ser ut som jag tycker är snyggast, precis som resten av alla hennes bloggläsare inte håller med. Men som hon skriver: det är hennes liv. Ge fan i klaga på henne?! Jag känner inte Alexandra (haha, hade jag gjort det hade jag nog gått under av alkoholförgidtning, she's out'a my league ;)), och varför i helvete ska jag då klaga på henne? Hon lever sitt liv, jag lever mitt liv. Hon är smal, jag är typ tjock. Varför klagar inte folk på mig om min vikt då? Hur jag lever är så jävla mycket mer ohälsosamt än hur hon lever, det kan jag nästan sätta min vänsterarm på.
Jag förstår inte varför alla maler på om hennes vikt heller. Visst, hon är väldigt smal och hennes barnmatsdiet kanske inte var så nyttig. But still - det är hennes val. Vill hon vara så smal så hon ligger på bristningsgränsen så FINE, LÅT HENNE VARA. Blir hon sjuk så blir hon, lever hon loppan så gör hon.

Gud jag blir så irriterad över att folk klagar, i så stor skala, på hur andra lever! Låt folk leva som de vill för fan!
Jag skiter i om Kissie är "en dålig förebild för småflickor som läser hennes blogg". Menar, är inte alla officiella personer det då? Mer eller mindre.. Titta på Mikael Persbrandt liksom - fast för kokain-vaddetnuvar-brott och han var UNICEF-ambassadör. (Nu tycker jag att folk ska ge fan i vad han håller på med också, men ni fattar grejen). Eller andra typ Hollywoodskådisar som festar 7 dagar i veckan, knarkar och ändå är med i tidningarna var och varannan dag som "Hollywood's mest inspirerande personer" eller liknande. LÅT DEM VA!!

Man väljer sina förebilder och även om man är mer lättpåverkad när man är yngre så följer man oftast inte en bloggares barnmatsdiet bara för att hon (/han) äter så. Klädval - visst det följer man kanske. Men vem fan bryr sig om någons kläder? Kan inte de vara "dåliga" också då?

Okej.. känner att det här inlägget håller på att flippa ut i något aggressionsutbrott så jag lägger ner här. Hur som helst - jag är bara så trött på att folk klagar på hur Alexandra "Kissie" Nilsson lever. Hon lever sitt liv, precis som alla andra. Skit i det ni!

Go Kissie säger jag :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0