83rd Academy Awards...

Ja, på tal om att Oscarsgalan höll mig vaken..
Tog äntligen tag i att se denna stora gala. Gjorde ett försök när jag var typ 10-11 men då kunde jag inte tillräckligt med engelska för att förstå. Förstod nog knappt inget faktiskt. Iallafall, natten till idag (svensk tid) var det alltså dags för den 83:e galan i ordningen.
Och det var som jag hoppats - mycket kändisar, fina klänningar, mindre fina klänningat, stiliga kostymer och massa snyggingar överlag. Dock var James Franco och Anne Hathaway (stavas det så?) en liten besvikelse..
James var stel och det kändes som om han bara försökte säga precis exakt det lilla han kom ihåg från deras (troligen existerande) hjälplappar.

Iallafall, Natalie Portman. Så otroligt vacker kvinna. Och hon lyckades att vara snygg trots sin gravidmage. Imponerande.




Och Colin Firth, alltid lika trevlig. Och vilken skådespelare sen. Tycker verkligen att han kan spela allt. Allt från homosexuell lärare till kung. Colin's tal var fint också.. han såg faktiskt ut som om hans ben skulle vika sig vilken sekund som helst..


Iallafall, jag tycker att Oscarsgalan var kul! Den var stor, folktät och flera fina filmer vann pris. Ser dram emot nästa år.. :)

Over and out.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0