Vad är det för fel på mig?

Vad fan är det för fel på mig? Han är ju mannen jag vill leva mitt liv med.. Varför förstör jag bara det då?
Varför kan jag inte ändra på mig.
Varför kan jag inte vara honom till lags. Varför kan jag aldrig göra något rätt. Varför är jag alltid sämst?

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan honom. Samtidigt inser jag ju själv att det inte funkar som det är nu. Jag gör honom bara arg, besviken och sur. Vad är det för förhållande? Nä precis, inget lyckligt eller hållbart. Jag skulle göra vad som helst för honom, men varför är det så såhär? Varför kan jag inte bara vara normal. Varför inser jag inte att jag är dum i huvudet.

Jag håller på att slänga bort det finaste jag har. Och på ett sätt vore det kanske det bästa att göra... Då skulle jag inte göra honom besviken eller arg längre. Han skulle inte behöva stå ut med mina sura miner eller mitt tjafs. Han skulle kanske kunna vara glad.
Men jag vill inte att det ska bli så.
Jag vill att vi ska kunna vara tillsammans utan sura miner och tjafs och jag vill att han ska kunna vara glad tillsammans med mig. Inte för att han slipper mig.

Jag håller på att slänga bort det finaste jag vet, men jag vägrar. Jag vill kämpa för att vi ska kunna leva tillsammans.
Jag är så rädd för att misslyckas och att han ska känna att han slösat bort sin tid på mig. Jag vill inte att han ska tänka på vårat förhållande och inse att han hela tiden varit olycklig och att han kunde ha gjort något bättre av tiden.
Jag vill att vi ska skapa fina minnen tillsammans.
Jag vill att vi ska göra varandra lyckliga. Jag vill vara hans och jag vill att han ska vara min.

Jag vill bara ändra mig.
Men som vanligt är jag inte tillräckligt bra. Som vanligt är det andra det går ut över för att jag gör fel.
Som vanligt är jag fel.

Och det gör mig så ledsen.


Kommentarer
Mungo

Jag tycker att du är jävligt bra Mango.

2013-02-13 @ 12:31:42
Mango

Eller är det du som är Mungo?

2013-02-13 @ 12:32:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mangot

I am the architect of my own Destruction.

RSS 2.0